2021 marketing trendjei- avagy főszerepben az érték vezérelt tartalom

A lassan egy éve kialakult helyzet miatt az emberek többre vágynak annál, hogy bemenjenek a boltba és megvegyék a kívánt terméket vagy megrendeljék azt online. A hozzáadott érték az elkövetkezendő évben nagyban befolyásolja majd vásárlási döntéseinket. Az kötelező jellegű bezárkózás, a szociális terek és az abból fakadó impulzusok a minimálisra csökkentek, így a cégek üzenete és kommunikációja is változik. Az ügyfelek olyan cégeket választanak, akik teljeskörűen és holisztikusan elégítik ki az igényeiket. Az idei globális marketing trendek segítenek áttörni a bizonytalanság falát és megerősíteni az emberi kapcsolatokat, amelyre mindannyian vágyunk. De miből tevődik ez össze és milyen értékek mentén halad 2021-ben?

Az első és legfontosabb, hogy a cég vezetősége tisztában legyen azzal, hogy miért léteznek, kiket szolgálnak ki, mivel ezek tudatában sokkal könnyebben képesek helyt állni a világméretű átalakulásokban. Ehhez elengedhetetlen annak ismerete, hogy a cég milyen pozíciót foglal el a piacon, kik az ideális perszónák, akiknek szeretne elsősorban értékesíteni. Ezen tényezők meghatározása után már a konkrét célokat is meg lehet fogalmazni. Fontos, hogy a csapat előre lefektetett célok mentén haladjon, így a sikerélmény és a végső cél felé vezető út is jobban körvonalazódik. A tömeges mennyiségű információknak és teendőknek köszönhetően célok nélkül elveszünk a részletekben.

Akkor térjünk rá a konkrétumokra! Hogyan kommunikálhat effektíven vásárlóival és milyen értékek mentén haladjon?

1. Dolgozzon felhasználóbarát tartalommal

Továbbra is ajánljuk a könnyen fogyasztható tartalmakat, kivéve, ha esetleg szépirodalmi regények elemzéséről szóló weboldala van. Komolyra fordítva a szót, fontos, hogy az olvasó ne fáradjon el a második mondat után a szöveg értelmezésében, mert túl bonyolult szókapcsolatokat és tartalmat használ. Törekedjen a rövid, lényegretörő kommunikációra, ragadja meg a figyelmet! Ezek lehetnek posztok, hírlevelek, podcastok, vagy rövid videók.

2. Mutassa be videóban a terméket

Már évek óta rohamos fejlődésnek indult a videótartalmak hatékonysága. Erről korábbi cikkünkben is olvashat. Az emberek gyorsan szeretnének információhoz jutni, melynek a legkényelmesebb és gyorsabb módja a videótartalom. Előre-és visszatekerhető, megállítható, folytatható, ráadásul vizuálisan is beleég a tudatba… Minden olyan előnye megvan, ami miatt rohanó világunkban a legkényelmesebb információforrássá vált az elmúlt években. Ez a tendencia csak nőni fog a jövőben, így kezdjen el akár stock videók, akár személyes (élő) videók formájában ügyfeleivel kapcsolatba lépni! Ha nagyon távol áll a szereplés Öntől, az influencerek megkeresése egy jó alternatívának tűnik.

3. Váltson zöldre

Fenntarthatóság, környezetvédelem, környezetkímélés, eco-friendly és még sorolhatnánk, hiszen szinte minden nap szembejön velünk… Szerencsére egyre nagyobb hangsúlyt kap a témakör, így, ha fel szeretné venni a versenyt zöld színben versenytársaival, ne habozzon.Bármi, amivel azt sugallja, hogy fontos Önnek/cégének a környezet védelme (pl. újrahasznosított nyomtatópapír, E-car flotta, szelektív hulladékgyűjtés stb.) sokak kegyeibe és bizalmába férkőzhet be, főként a fiatalabb generáció körében. A Nielsen IQ felmérése ugyanis azt mutatja, hogy a fogyasztók 81%-a határozottan úgy véli, hogy a vállalatoknak hozzá kell járulniuk a fenntarthatósághoz. Az Ön cége tesz valamit a fenntarthatóság jegyében?

4. Adjon lehetőséget ügyfeleinek a tartalomgyártásra

Hallott már az UGC-ről (User Generated Content)? Ez nem más, mint egy ügyfélélményt és a közösséget nagy mértékben javító marketing eszköz.  Lényege, hogy a fogyasztók hozzák létre és osztják meg a közösségi felületeken az Ön termékével kapcsolatos posztokat. Nem véletlenül voltak például a Coca-Colas üvegeken vagy a Túró Rudis papírokon nyomtatott nevek, hiszen ezzel is a megjelenést és a tartalmak generálását szerették volna elérni. Javasoljuk tehát, hogy kreáljon olyan tartalmat, melyet követői is szívesen megosztanak Önről vagy cégéről, így végeredményben ingyen tartalmat és hirdetést kap cserébe. Nem is beszélve a közösség létrehozásáról.

5. Tűnjön ki empátiával

A PR (Public Relations) Magyarországon csak kevés vállalat életében játszik folytonos és hiteles szerepet. Nagymértékben kitűnhet versenytársai közül, ha részt vesz egy jótékonysági kezdeményezésben, akár együttműködve más szervezetekkel is. Ahogy a bevezetőben is megírtuk, az elmúlt év hatására az embereknek még több pozitív ingerre és élményre van szükségük, melyet a cég iránti bizalommal, lojalitással és ajánlással fognak értékelni.

2021 a marketing terén többről szól, mint az eszeveszett tartalom nélküli hirdetésekről. A fogyasztók jobban megnézik kitől vásárolnak, így a mögöttes tartalom és érték elengedhetetlen a sikeres ügyfélkapcsolatok kialakításában. Ha szeretné, hogy weboldalán, közösségi platformjain kreatív, hiteles és értékes tartalom jelenjen meg, keressen minket bizalommal elérhetőségeink egyikén. Örömmel állunk rendelkezésére!

Talán a következők is érdekelnek