A vállalkozások minden évben új és új kihívásokkal néznek szembe. Ehhez egy dinamikusan adaptálódni képes marketing stratégiára van szükség, hiszen az új trendekre és felhasználói elvárásokra csak így adhatunk hatékony választ. Ahhoz, hogy a megfelelő marketing eszközöket tudjuk használni, nem árt ismerni a digitális világ változásait.
Lássuk, mire számíthatunk 2023-ban!
1. Több üzleti lehetőség nyílik meg a Web3 előtt
A Web3 készen áll forradalmasítani a vállalatok működését 2023-ban. Az olyan technológia, mint az NFT vagy az okos szerződések egészen új lehetőségeket nyitnak meg mind a B2B, mind a B2C területeken a felek közötti tranzakciók automatizálásától az adatok biztonságos tárolásáig.
Olyan cégek példáit felhasználva, mint az Adidas, a Starbucks, a Gucci és a Nike, a Web3 az online kereskedelem minden eddiginél hatékonyabb, átláthatóbb és megbízhatóbb megújítását ígéri. A Web3 lehetőségeit jól kihasználó cégek gazdasági előnyre tehetnek szert a jövőben.
2. A Twitter már nem lesz ugyanaz – talán meg is szűnik
Elon Musk nem olyan régen vásárolta meg a közösségi média felületet, és rögtön hatalmas botrányt kavart, amikor az alkalmazottak felét elbocsátotta, majd a megmaradt munkavállalók jelentős részét hagyta saját magától távozni. A felhasználók felhördültek, sokan a Twitter teljes összeomlására számítanak.
Magyarországon ugyan a Twitter soha nem lett olyan markáns platform, mint az Egyesült Államokban, de az esetleges összeomlása mégis érdekes a hazai marketing szakemberek számára is. Ha ugyanis valóban megszűnik, vagy elveszíti a jelentőségét, akkor könnyen lehet, hogy valamilyen más, hasonló platform a helyébe lép. És soha nem lehet tudni, hogy annak a felfutása nem hatol-e be a magyar piacra is.
Sokan emlegetik a Mastodon nevét..
3. A Zero-Click tartalom egyre nagyobb teret nyer
Azt minden marketinges évek óta tudja, hogy a tartalom szerepe óriási az online láthatóság növelésében és a digitális marketing hatékonyságának fokozásában. Ez azonban azt eredményezte, hogy a fókusz túlságosan eltolódott a CTA és a link kattintások irányába. Egy olyan piacon, ahol mostanra már rengeteg tartalom van, ez a stratégia egyre többször vall kudarcot.
Ezzel szemben jelent meg a zero-click tartalom koncepciója. Lényege, hogy amikor megosztunk valamilyen tartalmat a közösségi médiában, akkor már a bejegyzésben átadunk érdemi mondanivalót a valódi tartalomból, és nem várjuk el feltétlen, hogy a felhasználó átkattintson a felületeinkre. Az elköteleződés növelésében hatékony szerepet tölthet be ez a stratégia.
4. Egyre több vállalkozás szervezi ki a marketinget digitális ügynökségnek
A nehéz gazdasági helyzet hatásait minden vállalat megérzi kisebb vagy nagyobb mértékben. Ennek következménye, hogy még nagyobb fókuszt kap a költségek optimalizálása. Ennek egyik módja, ha bizonyos tevékenységeket nem alkalmazottal old meg egy cég, hanem kiszervez szakértőnek.
A marketing azon területek közé tartozik, amik kiváló eredményeket érnek el akkor is, ha külsős szakértő végzi el a feladatokat, így ebben az évben valószínűleg nő majd a kereslet a digitális marketing ügynökségek iránt.
5. A belső marketing szerepe felértékelődik
Az influencer marketing virágzik, és nem véletlen: a személyes(nek tűnő) vélemény, ajánlás segítségével kiváló eredményeket lehet elérni. Egyre több vállalat jön rá, hogy erre nem csak a közösségi média szereplők képesek, hanem házon belül is találni rengeteg „mikro-influencert”: az alkalmazottakat.
Érzékeny területről van szó, de ha jól csinálja a cég, és el tudja érni, hogy a munkavállalói büszkén hirdessék, hol dolgoznak, és bátran ajánlják másoknak a munkahelyük termékeit, szolgáltatásait, annak érezhető hatása van. A megfelelő ösztönzők mellett egy világos és egyszerű útmutató a siker kulcsa.
Érdemes követni a trendek alakulását, hiszen az ezekre adott megfelelő reakció versenyelőny megszerzéséhez segítheti hozzá a vállalkozásokat.