Olvasnak még az emberek e-maileket? Helye van még a hírlevél kampányoknak a marketing stratégiában? Ezt vizsgáljuk meg az alábbi cikkben.
A HubSpot kutatása szerint 4 milliárd ember küld és olvas e-maileket naponta. A megkérdezett cégek 37%-a továbbra is folyamatosan növeli az e-mail marketingre szánt költségkeretet. Gondolj a saját szokásaidra, nézd meg a kollégáid, barátaid, családod. Olvasnak még mindig e-maileket?
Most, hogy ezt tisztáztuk, és megállapítottuk, hogy igen, a hírlevél még mindig hasznos marketing eszköz, vizsgáljuk meg, milyen trendeket érdemes beépítened a saját stratégiádba.
A vásárlók igénylik, hogy a cégek törődjenek velük és azzal, mi érdekli őket. Azt várják, hogy a márkák szórakoztassák őket. A hírlevél marketing kapcsán érdemes beszélni az adatvédelem egyre növekvő fontosságáról, és a mobiltelefonokhoz kapcsolódó megváltozó szokásokról. Sok kisvállalkozásnak mára a telefonja az irodája, szinte csak ezen a kis kijelzőn olvassák el az e-maileket.
Nézzük, milyen trendeket hoz 2023 az e-mail marketingben!
Lépj szintet a személyre szabhatóságban
Már régen eljárt az idő a hagyományos gyakorlat fölött, amikor elkészítetted a hírlevelet, és azzal a lendülettel kiküldted a teljes feliratkozói listádra. Ha a nevükön szólítod meg őket a levélben, ma már az sem elég. Mire van tehát szükség? Szegmentáld a feliratkozókat, személyre szabott tartalmat készíts nekik annak alapján, hogy mire kíváncsiak. Építsd a bizalmat következetes hírlevél küldéssel.
Ahogy a Mailchimp fogalmaz, a hírlevél feliratkozóid kezeld VIP ügyfélként, hiszen kiváltságos helyzet, hogy ilyen közvetlenül szólíthatod meg őket. A legkevesebb, amit megtehetsz, hogy őket tájékoztatod elsőnek, ha valamilyen akciót hirdetsz vagy új terméked érkezik. De gondolj rájuk akkor is, ha épp nem akarsz nekik semmit eladni: köszöntsd fel őket a születésnapjukon.
Rengeteg különböző szempont alapján szegmentálhatsz. Gondoltál már például arra, hogy mindenkinek abban a napszakban küldj hírlevelet, amikor jellemzően olvassa? Van, akinél reggel érhetsz el nagyobb elköteleződést egy e-mail marketing kampánnyal, míg egy másik csoport az este 9 után küldött levelekből hajt végre konverziót. Használd a rendelkezésedre álló adatokat, hogy minél inkább személyre szabott tartalmat tudj küldeni.
Tedd interaktívvá
Sokat szeretik a kvízeket, mert szórakoztatónak tartják ezt a játékos kihívást, és szeretik megnézni, mennyi jó választ tudnak elérni. Nem biztos, hogy szívesen elolvassák a hosszú leveleid, de szívesen kapcsolódnak a márkádhoz ilyen interaktív tartalmakon keresztül. Minden olyan elem, amit meg kell bökni, arrébb kell húzni, érdekes kattintani, növeli az elköteleződést.
Az elköteleződés növelése pedig több konverzióhoz vezet, elősegíti a hatékonyabb lead-generálást. Hasznos visszajelzést kaphatsz a vevőidtől és elérheted, hogy osszák meg ismerőseikkel az általad küldött tartalmakat. Az interaktivitás eredményesebbé tételéhez érdemes utánajárnod az AMP e-maileknek, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók könnyebben és gyorsabban léphetnek kapcsolatba a kiküldött dinamikus tartalommal.
Milyen interaktív elemeket érdemes használni 2023-ban az e-mail marketingben?
- Kosár
- Termékoldal
- Kép carousel
- Videó és animáció
- GIF
- kvíz
- szavazás
- visszaszámlálók
Azt is érdemes azonban figyelembe venni, hogy vannak olyan felhasználók, akik nem szeretnének interakcióba lépni a hírlevél tartalmával, nekik nem érdemes ilyet küldeni.
Helyezz nagy hangsúlyt az adatvédelemre
A digitális marketing évek óta használja a felhasználói adatokat, ám 2023-ban már kiemelt figyelmet kell szentelni az adatvédelemnek. A felhasználók egyre kényesebbek arra, hogyan használja egy cég a személyes adataikat. Ha nem helyezel megfelelő hangsúlyt a vevőid személyes adatainak védelmére és azok valamilyen módon kiszivárognak, annak komoly következménye lehet a cégedre nézve, nem csak anyagilag: a vevők bizalmának elvesztése is a tét.
A felhasználói adatok védelme érdekében számos szabályozást bevezettek, a GDPR egy központi előírás-rendszert jelent Európában, de például az Apple is kifejlesztett egy Mail Privacy Protection nevű funkciót, amellyel a felhasználóknak lehetősége nyílik megakadályozni, hogy a hírlevél küldője adatot szerezzen arról, milyen hírlevelet nyitott meg a felhasználó.
A marketing szakma számára mindez azt jelenti, hogy fokozott figyelmet kell fordítani a felhasználói adatok védelmére. Emellett pedig tisztában kell lenni azzal, hogy az elérhető statisztikák egyre több esetben korlátosak, így még alaposabb munkát jelent annak megismerése, hogyan lehet a felhasználók számára érdekes tartalmat biztosítani egy hírlevélben.
Optimalizáld a hírleveleket mobilra
Érdekes adat, hogy 2022-ben a teljes internet-forgalom 59,72%-a mobiltelefonon zajlott – vagyis valós igény és elvárás, hogy az online tartalmakat most már mobilra érdemes elsősorban optimalizálni. A reszponzív design a hírlevelek esetében is kiemelten fontos, mindent meg kell tenni, hogy a felhasználóknak a hírlevél telefonon is minél kellemesebb élményt adjon.
Míg az asztali verzióban a hírlevél tárgya kap kiemelt hangsúlyt a megnyitás támogatásában, mobilon ez kiegészül a pre-header szövegrésszel. Érdemes ezt a tárgymezővel egységként kezelni, és olyan személyre szabott üzenet megjelenítésére használni, amely a levél megnyitására ösztönzi az olvasókat.
Szöveges linkek helyett érdemes gombokat használni, a CTA-t pedig minél előbbre hozni a levélben, hogy ne kelljen hozzá sokat görgetni. Nem árt a UX-re is hangsúlyt fektetni: a nagy gombok, amelyek jól elkülönülnek a levél többi részétől, sokkal könnyebben kattinthatók.
Ha a fenti trendeket beemeled az e-mail marketing stratégiádba és felhasználod a hírlevelek tervezése során, még hatékonyabb marketing eszközzé válhat a kezedben!