Hogy illeszkedik a ChatGPT a digitális marketing stratégiádba?

chatgpt

A mesterséges intelligencia eszközök megjelenése és legújabban a ChatGPT felbukkanása a marketing tevékenység szempontjából is fontos újdonság. Érdemes elgondolkodni, hogyan tudjuk az AI eszközöket beépíteni a digitális marketing stratégiánkba!

A ChatGPT 2022. november 30-ai bemutatkozása óta a marketing szakma is izgatottan figyeli a lehetőségeket, amelyeket a mesterséges intelligencia eszköz jelent. Számos cikk foglalkozik a kérdéssel, hogyan érdemes használni, mennyire megbízható, és mennyire fogja megváltoztatni az internethasználati szokásainkat.

Bár nagyon új, folyamatosan fejlődő technológiáról van szó, azt már most bátran kijelenthetjük, hogy jelenlegi formájában is képes támogatni a marketing szakemberek tevékenységét, hogy jobb és eredményesebb munkát végezhessenek.

Nézzük meg, mit érdemes tudni a ChatGPT-ről a marketing folyamatok szempontjából, és hogyan illik bele a digitális marketing stratégiába!

Mi is az a mesterséges intelligencia által generált tartalom?

Minden olyan digitális tartalom, amit AI eszköz hoz létre: szöveg, hang, kép vagy videó.

A mesterséges intelligencia ereje abból fakad, hogy tapasztalatból, gyakorlatból képes tanulni. A gépi tanulás során olyan algoritmust használ, amelynek segítségével mintákat tud azonosítani, helyzeteket képes felmérni és ezek alapján előrejelzéseket, jóslatokat alkotni.

A hagyományos szövegírással ellentétben az AI-generált tartalom előállítása sokkal gyorsabb. A program folyamatos tanulásának köszönhetően egyre összetettebb egyedi szövegeket lesz képes előállítani.

Az AI-tartalom típusai

A ChatGPT-t használhatjuk arra, hogy közösségi média bejegyzéseket, cikkeket és termékleírásokat generáljunk. Az algoritmus arra is képes, hogy megvizsgáljon olyan adatkészleteket, mint a korábbi, általad létrehozott posztok és blogbejegyzések, hogy megértse, milyen struktúrát és stílust használsz. Ezt felhasználva képes olyan egyedi szövegeket generálni, amelyek stílusban és felépítésben megegyeznek az általad írt tartalommal.

Az AI segítségével képeket és videókat is létrehozhatunk. Ilyenkor érdemes megmondani az algoritmusnak, hogy milyen videós és képi forrásokat vizsgáljon meg, ami alapján el tudja készíteni azt az egyedi vizuális tartalmat, amire szükséged van.

A mesterséges intelligencia az ügyfélszolgálati feladatok ellátásában is segítségedre lehet, ahol interaktív tartalmat készíthetsz, és chatbotok segítségével válaszolhatsz az ügyfeleid kérdéseire.

Hogyan támogathatja a mesterséges intelligencia által generált tartalom a marketinget?

A ChatGPT és más AI eszközök segítségével személyre szabhatod a marketing üzeneteid, új ötletek beemelésével bővítheted a tartalmaid és pontosíthatod a kampányaid.

Az algoritmus analizálja a felhasználói preferenciákat, így személyre szabott hirdetési szövegeket állíthatsz elő a segítségével. Ez növekvő elköteleződést eredményezhet a hirdetéseid, tartalmaid iránt, hiszen vevőid még jobban megszólítva érzik magukat. Meglévő kampányaid esetében is kiaknázhatod ezt, ami még hatékonyabb lead generáláshoz vezet.

A mesterséges intelligencia abban is támogatja a marketing aktivitásod, hogy segítségével hamar felfedezheted a témádhoz kapcsolódó legújabb trendeket. Vásárlói vélemények, komment szekciók átfésülésével az AI képes kiemelni azokat a témákat, amelyek a vásárlóid számára a legfontosabbak egy-egy termék kapcsán.

Így használd a ChatGPT-t a digitális és tartalommarketing stratégiád kialakításában

A ChatGPT segítségével eredményes digitális és SEO-stratégia építhető. De ne feledd, hogy a ChatGPT csak annyira teljesít jól, amennyire jó információt adsz meg neki. Megfelelően kell tudni használni a kéréseket és parancsokat, hogy a várt eredményt nyerd ki belőle.

A tartalomgyártás az egyik leggyakoribb területe a ChatGPT használatának a marketingben. Segítségével könnyedén és gyorsan készíthetsz új bejegyzéseket a blogodra. Elemezd a közönséged számára releváns témákhoz kapcsolódó adatokat és alakíts ki olyan stílust, hangvételt, ami a legjobban működik a vevőiddel.

Minél jobb parancsokat adsz a ChatGPT-nek, annál jobb új témákat fog javasolni, amelyekből blogbejegyzés készülhet. Nagyon sok időt és energiát spórolhatsz meg azzal, hogy nem neked kutakodnod, mit böngész és keres épp a közönséged.

A ChatGPT másik előnye, hogy segítségével átfogó tartalommarketing kampányokat készíthetsz. Ha jól használod, kiváló címsorokat és SEO-szempontból ideális meta leírásokat készíthetsz vele, amelyek elősegítik az organikus forgalom növekedését.

A mesterséged intelligencia eszközökkel ráadásul a meglévő tartalmaidat is átalakíthatod új formátumban: készíthetsz videókat és infografikákat, melyek vonzóak ügyfeleid számára.

Melyik AI eszköz használatával érdemes kezdeni?

A ChatGPT hirtelen óriási ismertségre tett szert, de más eszközök is elérhetők mellette. Szintén tartalomgyártáshoz használható a Jasper, amely például arra is alkalmas, hogy összefoglaló bekezdéseket írjon a bejegyzéseid végére. YouTube és Amazon leírásokat készíthetsz vele, GYIK szekciót vagy éppen Google Cégem profil szöveget.

A Copy.ai is kiválóan használható blogbejegyzések készítésére, hírlevelek szövegének előállítására, interaktivitásra buzdító közösségi média bejegyzések létrehozására.

A ChatGPT most akkor elveszi a marketingesek munkáját?

Ahogy minden eszközre, az AI app-okra is igaz, hogy pont annyira eredményesek, amennyire az őket kezelő személy. A ChatGPT fel tudja gyorsítani a marketing szakemberek munkáját, segít a hatékonyság növelésében is – de továbbra is egy eszköz, ami akkor működik jól, ha egy hozzáértő személy irányítja.

Kohanecz Margó

Talán a következők is érdekelnek