3 jel, hogy megrekedtél a lead generálásban

lead generálás

Az élet minden területén előfordul, hogy bár tudjuk, hogy egy gépezet már nem működik tökéletesen, javításra szorul, mégis halogatjuk a megoldást, amíg már muszáj lesz foglalkoznunk vele. Ebben a cikkben arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy amikor észreveszed, hogy már nem érkezik annyi lead, mint korábban, azonnal kezdj el foglalkozni a témával.

Mi is az a lead generálás?

A lead generálás egyszerűbben megfogalmazva érdeklődő gyűjtést jelent. Lead az, aki érdeklődik a terméked vagy szolgáltatásod iránt, de még nem jutott el a vásárlási döntésig. Online platformjaidon több különböző módon gyűjtheted az érdeklődőket, legyen szó hírlevél feliratkozásról, belépőszintű termék ingyenes letöltéséről, stb.

Hogyan növeli a marketing az árbevételed?

A hatékony lead generáláshoz olyan tölcséreket érdemes felépíteni, amelyeken könnyedén, lépésről lépésre vezeted végig a felhasználókat, míg végül értékes lead-ek, potenciális vásárlók lesznek. A megfelelő stratégiával elérheted, hogy a felépített rendszer folyamatosan generálja számodra a lead-eket, akiknek ezen a ponton már sokkal könnyebb értékesíteni.

Az a rendszer azonban, ami egyszer jól működött, veszíthet hatékonyságából. Ilyenkor tapasztalod majd azt, hogy már nem érkezik annyi lead, mint korábban.

Ha megrekedtél a lead generálásban, érdemes szakember segítségét kérni. A hozzánk érkező megkeresések esetében ilyenkor az ügyféllel együttműködve kezdünk hozzá annak feltárásához, hol „lyukas a tölcsér”, miért vesznek el az érdeklődők, mielőtt lead lehetne belőlük.

Még nem vagy biztos benne, hogy problémával állsz szemben?

Lássuk, mi a 3 biztos jele annak, hogy megakadtál a lead generálásban!

1. Kevesebb lead érkezik havi szinten, vagy a tavalyi évhez képest

Ez evidensnek tűnik, de nem feltétlenül az, ha nem követed pontosan a lead generálás eredményeit. Tegyük fel, hogy az adat mégiscsak rendelkezésedre áll. Ilyenkor érdemes összevetni a beérkező lead-ek számát a megelőző hónappal és a tavalyi év azonos időszakával.

Ha mindkét összehasonlításból az derül ki, hogy az aktuális hónap legalább 20%-al gyengébb eredményeket hozott, akkor minden bizonnyal probléma van a lead generálásban. Ilyenkor érdemes jobban beleásnod magad a témába.

2. Csökken az árbevétel

Ha mégsem méred a beérkező lead-ek számát és nincs erről egy jól követhető statisztikád, akkor az árbevételi adatokhoz fordulhatsz, hogy megállapítsd, van-e probléma a lead generálásban.

Ha szokatlan visszaesést és legalább 15%-os csökkenést tapasztalsz a bevételben, ami nem magyarázható a szezonalitással vagy az általános gazdasági helyzettel, akkor a magyarázat valószínűleg az lesz, hogy a lead generálás akadt el.

A kevesebb lead alacsonyabb bevételhez vezet, akkor is, ha minden más változatlan.

3. Az értékesítőidnek sok a szabadideje

Számok nélkül is gyanút foghatsz: ha azt tapasztalod, hogy az értékesítőid hosszabb ebéd- vagy kávészünetet tartanak, többet beszélgetnek egymással munkaidőben, az bizony arra utal, hogy nem köti le őket annyi megkeresés, mint korábban.

Az értékesítő nem válik csak úgy magától munkakerülővé, hiszen minél több érdeklődővel veszi fel a kapcsolatot, minél több eladást realizál, annál többet keres. Erről pedig nem fog magától lemondani. Szóval, ha a feladatok nem töltik ki a munkaidejét, akkor bizony gond van a lead generálással. Nincs mese, ilyenkor meg kell vizsgálni az 1-es és 2-es pontban leírtakat.

Ha a fenti jelek bármelyikét tapasztalod, de bizonytalan vagy, hogy indulj el és mi lehet a megoldás, keress minket bizalommal! Segítünk megtalálni a rést a tölcséren, és befoltozzuk, hogy ne veszíts el több érdeklődőt, és jól működjön a lead generálás!

Kohanecz Margó

Talán a következők is érdekelnek