Marketing tippek webshopoknak az ünnepi ajándékvásárlási láz előtt

Az őszi hűvösebb idő bekövetkeztével egyre inkább a lakásba szorulunk és sokszor a számítógép vagy az mobil előtt kötünk ki. Már nem lehet úgy megnézni egy videót, vagy felkeresni egy weboldalt, hogy ne ugrana fel legalább egy hirdetés közben, ami vásárlásra buzdít minket…

A szezon előtt a webshop üzemeltetőnek érdemes meggyőződnie róla, hogy a weblap tartalma és termékkategóriái frissek, naprakészek és a minél magasabb találati arányt, valamint az árbevétel növelését tartják szem előtt

A felhasználói élmény fontos, hiszen ez a bizalom kiépítésének kulcsa online vevő és értékesítő között.
Na, de nézzük, milyen módszerekkel tehetjük hatékonyabbá a weboldalát még az őszi-téli vásárlási roham előtt!

1. A tartalmat igazítsuk a fogyasztó ünnepi érdeklődéséhez!

Van, aki már októberben nézegetni kezdi a szeretteinek szánt karácsonyi ajándékot, van, aki az utolsó pillanatra hagyja. De egy dolog közös mindkettőjükben: az internetet is igénybe veszik a leginkább testhezálló ajándék felkutatásához. Erre érdemes felkészülni, hiszen ilyenkor más szavakkal keresnek rá a termékre: ne csak az korábbi ügyfelekhez szóljunk. Vizsgáljuk át a leírásokat, a címsorokat és az oldalcímeket is, melyek hoznak nagyobb forgalmat és több kattintást?

2. Fektessünk hangsúlyt a felhasználói élményre!

Mit tekint egy átlagos vásárló jó weboldalnak? Az első és legfontosabb, hogy ne várassuk a látogatót és gyorsan betöltődjön az oldal. Ehhez az oldalon megjelenő képeket, az egymásba ágyazott stíluslapokat és a HTTP-lekérések számát érdemes csökkenteni. Az átláthatóság és a könnyű navigáció csökkenti a kattintások számát, gyors elérést biztosít a kívánt tartalomhoz. Ha valaki csak nézelődik, nem konkrét dolgot keres, kellemes felhasználói élményt nyújt a rendezett strukturált tartalom. Kutatások szerint napjainkban az internetezők 70%-a a telefonján böngészi a tartalmat és csupán 25%-5% a PC-t vagy tabletet használók aránya. A reszponzív weboldal nélkülözhetetlen a jó konverzióhoz.

3. Frissítsük és tegyük örökzölddé a tartalmat!

Az oldal tartalma az év minden napján elérhető és aktuális legyen. Egy utazási kampányt sem érdemes csak nyári szezonra létrehozni egyébként szüneteltetni, mert így nem tudja visszacsalogatni és olvasóvá tenni az érdeklődőket. Ellenben egy jó utalvány lehetőséggel, az év minden szakaszában kattintásra tudja bírni az érdeklődőket. A stratégia öngerjesztő: ha több a tartalom, magasabb a találatok száma is.

4. Vigyünk dinamikát a weblapra!

A mozgó képeket és videókat az agyunk inkább befogadja, jobban megmarad a tartalom és hamarabb vált ki érdeklődést, mint egy pusztán szöveges leírás. Akár már egy pár másodperces videó is meghozhatja a kívánt eredményt, hiszen, ha jobban azonosulunk valamivel, gyorsabban tesszük le a voksunkat mellette. Ha egy videóban azt látjuk, hogy a gyerek az édesapjával boldogan biciklizik az oldal által értékesített kerékpáros bukósisakban, az agyunk sokkal inkább befogadja az üzenetet, pozitív érzést fűz hozzá. De ez lehet egy szép ruha, videójáték vagy csoportos edzés rövid bemutatója is. A lényeg, hogy igazából ne is tűnjön reklámnak.

Ha kérdése van vagy szakértői segítségre van szüksége digitális marketingje felpörgetésében, keressen minket bizalommal!

K. Margó

Talán a következők is érdekelnek