5 hiba, amit el kell kerülni a weboldal készítés során

webfejlesztés

Tudta, hogy már a fogyasztók 85% keresi meg először online az üzletet, ahol vásárolni szeretne, mielőtt felkeresné azt személyesen? 

Ezek után nem is kérdés, hogy miért elengedhetetlen, hogy egy vállalatnak weboldala legyen, amely a jövőben sikeresen és megbízható partnerként szeretne jelen lenni a piacon. A weboldal jelentőségével egyre többen vannak tisztában, ezért elterjedtek a „Do it yourself (DIY)” azaz a „Csináld magad” weblap fejlesztési módszerek. Természetes velejárója a módszernek, mint szinte minden saját készítésű dolognak, hogy akár jelentős pénzösszeget is megtakaríthatunk magunknak. 

Egy weboldal felhasználóbaráttá és hatékonnyá tétele azonban nem véletlenül egy külön szakma. A weblap tervezésétől kezdve, az elrendezésen át, az oldal betöltésének sebességét, a képek és a tartalmak minőségét is figyelembe kell venni, nem beszélve a manapság legnagyobb népszerűségnek örvendő mobilbarát felhasználási felület kivitelezéséről. 

Az első benyomás rengeteget számít, ha a weboldal fő funkciója az értékesítés lesz, hiszen elengedhetetlen a bizalom kialakítása pár másodperc alatt. Ha a vásárlóknak kellemes perceket szerez a weblap könnyű kezelhetősége, átláthatósága és precizitása, könnyen megeshet, hogy szájhagyomány útján, ajánlásokon keresztül is egyre népszerűbbé válik majd. 

Ha saját készítésű weboldalra adja a fejét, mutatjuk melyik az az 5 hiba, amit mindenképpen kerüljön el az oldal készítése közben:

1. Ne ragaszkodjon megszállottan a legolcsóbb megoldáshoz

Lehet, hogy a főiskolás, informatika szakos unokaöccse olcsó weboldalt tud készíteni Önnek, de az valószínűleg nem lesz egy jól teljesítő webhely, amely kézzelfogható eredményeket hozna a márkaismertség, az ügyfelek elkötelezettsége vagy az értékesítés szempontjából. Ha a pénz fő szempont, kérje meg, hogy készítsen Önnek csupán egy „céloldalt”. Így a vállalkozásából befolyó pénzt később befektetheti egy jól átgondolt weboldalba, amelyet nem kell egy év múlva újra átdolgozni. Ez gondolkodásmódbeli különbség a „Hogyan építhetem fel a weboldalamat ingyen?” és a „Hogyan építhetek fel egy vonzó, megnyerő, fenntartható és hatékony digitális felületet?” között. 

2. Ne fókuszáljon az önpromócióra a felhasználói élmény kárára

Bár sok üzleti felhasználó hajlamos arra, hogy webhelyét adattárolóként kezelje, egy vállalati weboldal nem arról szól, hogy olyan információkat adjon, amelyeket Ön nagyszerűnek tart. Arról szól, hogy ismertesse a fogyasztókkal termékét/szolgáltatását és a kiszolgálja a preferenciáikat. A felhasználók 50 milliszekundum alatt véleményt alkotnak a weboldaláról, ami azt jelenti, hogy fontos tudni:

  • Kik az ügyfelei? Elsősorban milyen eszközöket használnak online tevékenységeikhez?
  • Ha az ügyfelek az interneten keresik, könnyen megtalálják-e, elérik-e Önt?
  • Amikor elérik a webhelyét, milyen könnyen navigálhatnak az oldalakon, vagy megtalálják-e azt, amire szükségük van?

A hatékony felhasználói élmény létrehozása a felhasználói személyiségek (perszónák) kiépítéséről, a szándék kialakításáról és a megfelelő cselekvésre irányuló felhívások beépítéséről szól. Függetlenül attól, hogy feliratkozik-e az ajánlatára vagy a hírlevél listára, időpontot foglal-e vagy direkt vásárlást végez, mindenképpen legyen egyszerű, kényelmes és átlátható a döntés a webhelyén, hogy a látogatók zökkenőmentesen barangolhassanak az oldalán. 

3. Ne hanyagolja el a weboldal optimalizálását

Ha megérti, melyik webhelykategória szolgálja az Ön üzleti igényeit, az segít a webhely optimalizálásában és a kívánt célok elérésében. A weboldalak jellemzően a következő három szegmens egyikébe tartoznak:

  • Brosúra honlap: Célja az Ön márkájával és kínálatával kapcsolatos információk biztosítása, valamint az ügyfelek ajánlásai és az elérhetőségek.
  • E-kereskedelmi honlap: Célja az áruk vagy szolgáltatások online értékesítésére egy könnyen navigálható katalóguson keresztül, a bevásárlókosarak feltöltésére vagy elektronikus tranzakciók elvégzésére szolgáló funkciókkal. Egy ilyen webhely felépítésének és karbantartásának megtervezéséhez technikai szakértelemre van szükség ahhoz, hogy kezelje a valós idejű készletfrissítéseket, a szállítást, a fizetések feldolgozását, az online biztonságot és az adatvédelmet.
  • Érdeklődést generáló webhelyek: Ezek a weboldalak vonzó céloldalakon vagy letölthető tartalmakon keresztül vonzzák be a felhasználót, és ösztönzik megfelelő cselekvésre, hogy a lehetőségekből értékesítés legyen. A webhelynek látogató-központúnak és dinamikusnak kell lennie. Nem csak a márka hitelességét kell megalapoznia, hanem értékes információval is kell szolgálnia, amely befolyásolja a vásárlási döntést.

4. Ne használja túlzottan tartalomstratégia eszközeit

Nem mindig az számít, hogy mennyire mutatós és modern a webhelye tervezése és a funkcionalitása, mivel főként az informatív és célcsoport orientált tartalom különbözteti meg a versenytársaktól. Ha a weboldal hatékonyságát nézzük, sokszor nem a szöveg kelti fel és tartja fent a figyelmet. A tekintet-követési vizsgálatok azt mutatják, hogy a felhasználók körülbelül 5,59 másodpercet töltenek a weboldal írásos tartalmának megtekintésével, míg 38% -uk elhagyja a webhelyet, ha a tartalom túl hosszú, érdektelen vagy nem vonzó. Az elmúlt években a videó-, hang- és egyéb vizuális tartalmak, például az infografika vagy az interaktív prezentációk robbanásszerű növekedést mutattak. Ezt elsősorban az információszállítás sebessége, a könnyű fogyaszthatóság és a szórakoztató elemek eredményezték. Ha szeretne kiemelkedni a versenyből, növelni a látogatottságát, javítani a kapcsolatát a felhasználókkal, vagy emelné a megosztások, kedvelések és posztok számát, akkor olyan gondosan megtervezett, jól kivitelezett, SEO-barát (keresőoptimalizált) tartalomstratégiára törekedjen, amely megfelel a webhely céljainak.

5. Ne felejtse el listázni vállalkozását a Google-on

Hiába készít kiváló weboldalt, amely tükrözi a márkát és hiába tökéletes a SEO optimalizálás az oldalon, mégsem generál jelentős forgalmat és árbevételt? 

Előfordulhat, hogy azért, mert kihagyott egy kritikus lépést az online jelenlét létrehozásában. A névjegykártyák osztása vagy az e-mailek küldése nem feltétlenül a legjobb módja a forgalom serkentésének. Ehelyett tanácsoljuk, hogy hozzon létre egy saját profilt a Google Cégem (Google My Business) oldalon. A GMB-n keresztül frissített és pontos információk segítségével javítani tudja láthatóságát és elérhetőségét a Google-keresőben. 

Extra tipp: Győződjön meg arról, hogy cégneve, címe, telefonja, nyitvatartása és egyéb adatai a GMB adatlapon megegyeznek a webhelyén található adatokkal. A Google ellentmondások esetén büntetést szab ki. Még mindig nem teljesen érthető, miért fontos a GMB? Gondolja át, hiszen a Google három dolgot szeretne megtenni, ezáltal segíteni, az Ön webhelyével kapcsolatosan:

  1. Segít weboldalát láthatóvá tenni
  2. Segít weboldalát érthetővé tenni
  3. Segít weboldalát felhasználóbaráttá tenni

Ezért fontos, hogy vállalkozását listázza a Google-ben. 

Lépjen be a digitális világba egy hatékony, biztonságos és magával ragadó weboldallal

A technológia egyre több lehetőséget kínál, legyen szó a mobil applikációkon keresztül a vásárlások növekedéséről, az egyre több felhasználóval rendelkező közösségi média felületekről, a napjainkat meghatározó digitalizálódásról vagy az online piacterek térhódításáról. Ezen felül a COVID-19 járvány miatt is egyre több vállalkozás és fogyasztó támaszkodik az online kereskedelemre, eszközökre.

A fogyasztók biztonságosnak tartják azokat a vállalkozásokat, amelyek strukturált, vonzó  és érdekes céges oldallal rendelkeznek, valamint 24×7 hozzáférést és elérhetőséget biztosítanak. 

Készen áll arra, hogy magas szakmaisággal vágjon neki online üzlete kiépítésének és hogy vásárlóit lojális ügyfelekké tegye már az első benyomás után? 

Kérjen ingyenes konzultációt, amelyen a WSI Origin Consulting digitális marketing szakemberei segítenek eligazodni az online világ útvesztőiben!

Kohanecz Margó

Talán a következők is érdekelnek