Három ok, amiért szüksége van marketing automatizációra

marketing automatizáció

Mit szólna ahhoz, ha azt mondanánk, most könnyedén hatékonyabbá teheti a marketing a cége működését? Rövidebb idő alatt, kevesebb befektetett energiával, munkatársait kímélve válthatja ki az eddig manuálisan végzett ismétlődő feladatokat, egy igazán biztonságos és profi rendszer működésével.  Éppen erre jó a marketing automatizálás.

Ön is rajong a szakmájáért? 

Nem csoda, hiszen ha a marketing mellett tette le a voksát, valójában az élethosszig tartó tanulás és fejlődés mellett döntött, mely minden egyes nap motivációval szolgál, életben tartja Önt. Szinte együtt lélegzik partnereivel, hiszen legfőbb célja, hogy segítsen nekik vállalkozásuk sikeres üzemeltetésében. Folyamatosan elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti a fogyasztókkal, majd szélesíti a skálát, hogy még több érdeklődőhöz eljusson a termék, még többen legyenek kíváncsiak arra, amit ügyfele értékesíteni kíván. Ehhez elengedhetetlen, hogy kialakítsa az árakat, megszervezze az értékesítést, és természetesen az, hogy eljusson a vásárlókhoz.  

Ésszel, érzelmekkel, dinamizmussal, esztétikával, és még sorolhatnánk, mennyi fajta eszközzel képes arra, hogy felkeltse az érdeklődést, hasson az emberekre.  

A marketing azonban nem csupán termékekről, szolgáltatásokról szól, lehet bármiféle gondolat, eszme, életmód, vagy akár egy személy, az Ön feladata, hogy népszerűsítse, a legjobb színben tüntesse fel, ehhez rengeteg háttérmunka szükséges, hogy hitelesen tudjon rá módszereket felépíteni, majd elfogadtassa azt a közönséggel.  

Egészen röviden, ha Ön marketinges, jó, ha pszichológus, szociológus, szervezetfejlesztő, matematikus, író, közgazdász, vállalatirányító, művész, kereskedő és bölcsész is egyben.

Nézzük azonban, milyen segítsége lehet, ha mégsem ért egy személyben mindenhez!  

Megnyugtatjuk, egyáltalán nem kell mindenhez értenie, és a vállalkozása elején még azt sem tudja megtenni, hogy minden részfeladatra és területre, külön embert alkalmazzon. Kezdő vállalkozásoknál ugyanúgy, mint azoknál a cégeknél, ahol már rengeteg a partner, hatalmas segítséget nyújt a marketing automatizáció, mely egyre elterjedtebb a világban, s a technika fejlődésének köszönhetően mázsás köveket vesz le a vállunkról. S teszi mindezt, profin!  

Összegezve, soha ennyire nem volt még szükség az ügyfél-orientált hozzáállásra, mint most, hiszen ha partnereid elégedettek, meg tudod tartani őket, vonzzák köréd az új klienseket. Elemezd ki mindegyikőjüknél, mi az a szolgáltatás, vagy segítségnyújtás, amit még nem adtál neki, és a profiljába vág. Gondoskodj róluk.

Mit is jelent pontosan a marketing automatizáció? 

Kezdjük rögtön az elején, mit is jelent a kifejezés, hiszen sok tévhit kering körülötte manapság.  

A marketing automatizálás különféle szoftverek és az Ön által kialakított marketingstratégia olyan együttes használatát jelenti, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy perszonalizált folyamatok segítségével az érdeklődőkből vásárlókat, majd a vásárlókból visszatérő vásárlókat csináljanak. Az automatizált marketing eszközök használatával az értékesítési és marketing folyamatok zavartalanul folynak a háttérben, amellyel időt és pénzt takaríthat meg. Teljesen mindegy, mekkora céget, vállalkozást üzemeltet, minden kategóriában létezik olyan marketing automatizálási eszköz, amely hatékony az Ön számára. 

Három ok, amiért szüksége van a marketing automatizációra! 

  • A marketing automatizáció segít abban, hogy folyamatosan kapcsolatot tarthasson a látogatókkal, megragadhassa figyelmüket és elnyerhesse bizalmukat igényes tartalmak és állandó kommunikáció segítségével anélkül, hogy túlzottan leterhelné munkavállalóit. 
  • Amint marketinges kollégái, munkavállalói letehetik a gépies, repetitív feladatokat, melyek sok esetben kifejezetten unalmasak tudnak lenni, máris teret ad kreativitásuknak! Ez nemcsak javítja a hatékonyságot, de a dolgozói elégedettséget is növeli. 
  • Marketing csapata gyűjti a leadeket, az értékesítők pedig felkeresik ezeket az érdeklődőket. A marketing automatizáció segítségével mindkét társaság jól jár – jobb eredményeket érhetnek el, és a kommunikáció is gördülékenyebbé válik. 

Hogyan csináljuk mi, az Origin-nél? 

Az Origin Consultingnál első lépésként felmérjük az Ön termék vagy szolgáltatáspalettáját, valamint azonosítjuk a célcsoportját, ez alapján javasolunk Önnek stratégiát. Megértjük mit szeretne elérni és javaslatot készítünk, mely felületeken érdemes megjelennie és ezt hogyan érdemes elkezdeni vagy éppen a meglévő kommunikációt átalakítani.  

Kitaláljuk és megalkotjuk a folyamatot, így Önnek csak meg kell tekintenie és jóváhagynia a bejegyzéseit és egyéb tartalmait egy kifejezetten erre a célra fejlesztett szoftverben. Az eredményeket folyamatosan mérjük és javítjuk, melyről jelentést készítünk Önnek. 

A marketing automatizálás számos előnnyel jár, mi már biztosan mondhatjuk, hogy megkönnyítette az életünket. Amennyiben Ön is ezt az utat választaná, nálunk érheti el a professzionális fejlesztői háttérrel, minőségi tartalmakkal, egyedi ajánlattal.

Kohanecz Margó

Talán a következők is érdekelnek