5 iparág, amely a lehető legtöbbet hozhatja ki az online marketingből

A digitális platformok térnyerésével egyre pontosabban beazonosítható, ezáltal célozható a potenciális célközönség, vagyis az a csoport, akiknek a leginkább kínáljuk portékánkat vagy szolgáltatásunkat. A hirdetések és az online megjelenések így sokkal hatékonyabban és mérhetőbben működnek. A legtöbb iparág megkezdte, vagy már jó úton halad afelé, hogy a digitális marketinget első, kulcsfontosságú helyre pozícionálja marketing tevékenységei között.

Annak megértéséhez, hogy egyes iparágak miért élvezik az online marketing sikerességének egy magasabb szintjét, érdemes megvizsgálni a kínált terméket/szolgáltatást és célközönségének demográfiai jellemzőit.

  1. Egészségügy

Az egészségügyi termékek gyártói, a klinikák és az egészségügyi iparban tevékenykedő egyéb vállalatok egyre inkább az internet adta lehetőségeket – mint például a valós idejű, élő közvetítések- határozzák meg marketingtevékenységük egyik fő elemeként.

Ez egy természetes alkalmazkodási folyamat, ugyanis az emberek első körben az interneten igyekeznek tájékozódni a tünetekről, a gyógyszerekről és más egészséggel kapcsolatos témákról. Óriási elmulasztott lehetőség lenne, ha az egészségügyben tevékenykedő cégek nem használnák a közösségi médiát a konkrét rendellenességek vagy egészségügyi témák népszerűsítésére. Mindezt azonban egy optimalizált weboldallal a háttérben kell megtenni, ahonnan tényleges pácienseket lehet szerezni.

2. Fitness és táplálkozás

Ennél a több, mint 80 milliárd dolláros iparágnál miben rejlik a közösségi platformok sikere és miért olyan magas a megtérülési ráta? Mondhatnánk, hogy könnyű dolguk van, hiszen termékeik és szolgáltatásaik rendkívül fotogének, gondoljunk itt a sportos testépítőkre, személyi edzőkre vagy a gusztusosan befotózott étrendkiegészítőkre. És valóban ennek köszönhetik sikerüket! Az iparág céldemográfiai személyei azok, akik jobb formában akarnak lenni vagy meg szeretnék őrizni jelenlegi alakjukat. Nincs szükség másra, mint hogy elhiggyék, hogy az adott termék segítségével ők is így fognak majd kinézni. A legideálisabb vizuális tartalmú platform erre az Instagram, ahol a minőségi képanyagokkal és hirdetésekkel babérokat lehet aratni.

3. Kiskereskedelmi cikkek és szórakoztató elektronika

Ennél a több, mint 80 milliárd dolláros iparágnál miben rejlik a közösségi platformok sikere és miért olyan magas a megtérülési ráta? Mondhatnánk, hogy könnyű dolguk van, hiszen termékeik és szolgáltatásaik rendkívül fotogének, gondoljunk itt a sportos testépítőkre, személyi edzőkre vagy a gusztusosan befotózott étrendkiegészítőkre. És valóban ennek köszönhetik sikerüket! Az iparág céldemográfiai személyei azok, akik jobb formában akarnak lenni vagy meg szeretnék őrizni jelenlegi alakjukat. Nincs szükség másra, mint hogy elhiggyék, hogy az adott termék segítségével ők is így fognak majd kinézni. A legideálisabb vizuális tartalmú platform erre az Instagram, ahol a minőségi képanyagokkal és hirdetésekkel babérokat lehet aratni.

4. Szórakoztatóipar

Nem csoda, hogy a szórakoztatóipar kihasználja az online marketing előnyeit. A digitális platformokon létrehozott tartalmak jelentős részét képezi a szórakoztatás, a közösségi trendek befolyásolójaként is nevezhetjük. Gondoljunk csak a különféle ’challange’-ekre, mémekre melyek világszinten hódítanak meg milliókat és generálnak bevételt. Népszerű televíziós műsorokban, de akár vloggerek által gyártott tartalmakban is egyre gyakrabban bukkanak fel hirdetési szándékkal használt termékek, melyek pillanatok töredéke és tudat alatt hatnak a nézőkre. Ezekben az esetekben a néző nem érzi idegesítőnek és tolakodónak a reklámot, hanem élvezi mind a műsort, mind a promotált termékről szóló hirdetést, bejegyzést, videót.

5. Tini termékek

A tinédzsereknek szánt fogyasztói termékek számos ágazatot lefednek, ideértve az elektronikát, a szórakoztatóipart, az egészség- és szépségápolási cikkeket, az élelmiszereket és még az autóipart is.
Tekintettel arra, hogy a tinik mennyi időt töltenek különböző platformokon a digitális tartalmak fogyasztásával, a cégek jelentős erőfeszítést fektetnek ezen korosztály elérésébe. Nemcsak, hogy könnyen célozható, de nagyszerűen mérhető és követhető a közösségi felületeken történő hirdetés. Emellett az influencerek is nagy szerepet játszanak a promotált termék/szolgáltatás népszerűsítésében, sok esetben jelentős megtérülést eredményez, ami a megnövekedett eladások számának és a megszerzett hírnévnek köszönhető.

Ha Ön is úgy érzi, ideje online marketing tevékenységét rendbe tenni és eredményessé varázsolni, vagy csak szüksége lenne egy iránymutatásra merre haladjon tovább, örömmel állunk a rendelkezésére bármely iparágban is tevékenykedik! Keressen minket a ’Kapcsolat’ fülön megadott elérhetőségeink egyikén!

K. Margó

Talán a következők is érdekelnek